Z okazji 670-lecia nadania praw miejskich Bydgoszczy organizowanych jest wiele atrakcji dla mieszkańców i turystów. Ja postanowiłem skorzystać z możliwości zwiedzenia najstarszego działającego w Polsce przedsiębiorstwa. Firmą tą jest Fabryka Obrabiarek do Drewna, którą działa nieprzerwanie od 1865r.
Zakład robi niesamowite wrażenie zwłaszcza z zewnątrz, widzimy mały pałacyk, dawny dom właściciela Carla Blumwe, a obok ceglany, tajemniczy, pozbawiony okien budynek hali produkcyjnej. Dla jeszcze większego urozmaicenia, wchodząc na teren zakładu możemy jeszcze podziwiać budynek szachulcowy.


A co w środku? Coś dla miłośników techniki i żelastwa, w tym najstarsza maszyna pochodząca z 1900 roku. Lub wspaniały plener do zrobienia ciekawych ujęć.
Ja musiałem chyba być w poprzednim wcieleniu jakimś złomiarzem, ponieważ bardzo mi sie podobało, mimo surowości wnętrza, udało mi się zrobić kilka ciekawych zdjęć.
A co, nie zawsze trzeba fotografować kwiatki.