Animowana ściana budynku

W dniach 21-28 sierpnia 2018r. odbyła się w Toruniu dziesiąta już edycja Bella Skyway Festiwal. To moja pierwsza wizyta na tym festiwalu i na pewno nie ostatnia. Jestem pod dużym wrażeniem, mimo, że pogoda podczas mojej wizyty w Toruniu nie dopisała i nie zdołałem wszystkiego zobaczyć.


Na Bella Skyway Festival składa się kilka instalacji świetlnych rozlokowanych na obszarze Toruńskiej starówki. Przy okazji festiwalu mamy okazję poza prezentacjami wizualnymi zobaczyć atrakcje Torunia. To niesamowite połączenie, choć ilość gości znacznie ogranicza mobilność.

Toruń - starówka

Jednak spacerowanie nocą zabytkowymi uliczkami Torunia miało swój, niepowtarzalny urok.

Ulica Toruńskiej starówki


Największe wrażenie zrobiła na mnie animacja wyświetlana na ścianach budynku, który miałem wrażenie, że ożył i naprawdę się rusza.



Niesamowicie prezentowały się ogniste instalacje usytuowane na terenie pozostałości zamku krzyżackiego. Miałem wrażenie cofnięcia się w czasie, jakbym oglądał przy murach zamku ogniste popisy kuglarzy.

Ogniste instalacje na zamku w Toruniu

Ogniste instalacje na zamku w Toruniu

Niektóre atrakcje są trudne do opisania, trzeba je po prostu zobaczyć i podziwiać.

Bańki świetlne

A świecący inwentarz na tym festiwalu nie powinien dziwić nikogo.

Świecące krowy

Oczywiście będąc w Toruniu nie mogłem odmówić sobie przyjemności zrobienia kilku standardowych zdjęć jak zwykły turysta.

Panorama Torunia nocą

Pomnik Mikołaja Kopernika w Toruniu